Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 5/5 - 1 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Yeni Başlayalar İçin C++
#1
Meraba Arkadaşlar Bügün Sizlerle Bu Konuyu Paylaşmak İstedim

1.PROGRAMLAMA NEDİR

Programlama bilgisayarın yapacağı işlemleri kontrol etmek için geliştirilmiş bir yöntem olup, bilgisayar kullanımını önemli ölçüde kolaylaştırmıştır. İlk dev bilgisayarlar yapıldığında bunlar çok fazla aç-kapa düğmeleriyle sınırlı olduğundan, basit işlemleri yapabiliyorlardı. (Tabii ki, elektrik hızıyla bağlantılı olarak bu işlemleri çok kısa sürede halledip sonucu veriyorlardı. Dolayısıyla bilgisayarların önemi hız sayesinde daha da belirginleşti.) Bilgisayara bir işlem yaptırmak için bilgisayarın iç yapısını bilmek ve uzun süre çalışmak gerekiyordu. İşte tüm bu olumsuz yanları olumluya dönüştürebilecek bir yol bulundu. O da programlama!
————————————————————————–
2.PROGRAMLAMA NASIL YAPILIR?

Programlama, insan beyniyle oluşturulan mantıksal işlemlerin, bilgisayara aktarılmasında şu yolu izlemektedir:
Sadece insanın anlayacağı kısım—– İnsan zekası— > Derleyicinin ve programlayanın anlayacağı kısım —–Derleyici—>Sadece bilgisayarın anlayacağı kısım.
Görüldüğü gibi bu işlemler zincirinde programlayıcının yapması gereken sadece, matematiksel olarak istenilen işlemlerin taslağını oluşturmak, daha sonra da bunu derleyicinin anlayabileceği şekle sokmaktır.

————————————————————————–
3.MATEMATİKSEL TASLAK NEDİR?

Matematiksel taslağı bir örnek vererek açıklığa kavuşturalım.
Mesela, öyle bir program yapalım ki, bizden sırasıyla iki sayı girmemizi istesin ve bunları toplayarak ekrana yazsın. En basit mantıkla bunu bilgisayara nasıl yapmasını söylerdiniz? Şöyle:
Kodgrimacerogramı başlat. Ekrana şunu yaz: (Kullanıcıdan girilen ilk sayı ve kullanıcıdan girilen ikinci sayının toplamı) Programı kapat.Bu örnek basit olduğu için bu yöntemle oluşturulan bir taslak çok da karmaşık görünmedi. Peki şöyle bir program yaptığınızı düşünün. Klavyeden girilen 220 adet kelimeyi ekrana alfabetik sıraya göre dizen bir program. Bunu yukarıdaki yöntemle yazarsanız kafanız karmakarışık bir hal alabilir. Peki bunun kolay yolu nedir? Tabii ki semboller kullanarak taslağı anlaşılır hale getirmek. Yukarıdaki taslak örneğini bir de semboller kullanarak oluşturalım
Kodgrimacerogramı başlat. Kullanıcıdan bir sayı girmesini iste ve bu sayıya sayı1 de. Kullanıcıdan bir sayı girmesini iste ve bu sayıya sayı2 de. Ekrana (sayı1+sayı2) yaz. Programı kapat. Sanırım herkes ikinci yolun daha matematiksel göründüğünde hemfikir olmuştur. Bunun adına neden matematiksel taslak dediğimin sebebi de buydu işte!
————————————————————————–
4.DEĞİŞİK TASLAK HAZIRLAMA YOLLARI

Matematiksel taslağı hazırlarken yüzlerce değişik yol izleyebilirsiniz. Fakat bunlardan en iyisi, kısa olan, anlaşılır olan, ve de hızlı olan yoldur. Bir örnek daha vererek bu konuda bir fikir edinmenizi sağlayayım:
Öyle bir program yapalım ki, 1"den 5"e kadar olan sayıların çarpımlarını bulsun.(5 faktoriyel yani 1*2*3*4*5) Tabi şimdi bunu bulmaya ne gerek var diyenler olabilir. Örnek anlaşılır olsun diye küçük sayı verdim. Daha büyük bir sayıda programın taslak hazırlama yolunun ne kadar önemli olduğunu sanırım anlayacaksınız.
Kod:Uzun olan yol: Programı başlat. sayı1"e 1 değerini ata. sayı2"ye 2 değerini ata. sayı3"e 3 değerini ata. sayı4"e 4 değerini ata. sayı5"e 5 değerini ata. Ekrana (sayı1*sayı2*sayı3*sayı4*sayı5) yaz. Programı kapat. Kod:Kısa olan yol: Programı başlat. sayaç"a 1 değerini ata. faktoriyel"e 1 değerini ata. sayaç 5 ten büyük olana kadar aşağıdaki işlemi yap. {faktoriyel değerini, faktoriyel değeri * sayaç yap. sayaç değerini 1 arttır. } Ekrana (faktoriyel) yaz. Programı kapat.Görüldüğü gibi uzun yolda 5 tane ayrı sembol kullanmak zorunda kaldık. Oysa ikinci yolda 2 tane sembol yeterli oldu. Sayıyı 5 yerine 2000 olarak alsaydık ve uzun yoldan programı yazsaydık 2000 adet sembol gerekecekti. Oysa kısa yoldan yapılan programda sadece 5 yerine 2000 yazmamız yeterli olacaktır. İşte tekrarlanan işlemler için kullanılan bu yönteme döngü denir. Değişik döngü tipleri vardır. Ama bunu kendi kafanızdan geliştirmenizi öneririm. Çünkü bu taslak hazırlama yolu, tamamen zekayla yapılır. İstediğiniz yöntemi geliştirebilir, istediğiniz yolu izleyebilirsiniz.
Şimdi sırada matematiksel taslağı derleyicinin anlayacağı formata çevirmeyi öğrenmek var!
————————————————————————–
5.DERLEYİCİYLE HABERLEŞMEK

Matematiksel taslağı hazırladıktan sonra bunu derleyiciye iletmek için bir haberleşme dili kullanmanız gerekmektedir. Buna da Programlama Dili denir. Programlama dilleri çeşitlidir ve her programlama dilinin de bir derleyicisi vardır. Biz başlangıç için Turbo C derleyicisini öneriyoruz. Dos ortamında programlar hazırlayabilen bu derleyici ile C dilinin tüm inceliklerini öğrenmeniz ve kullanmanız mümkün.

6.C DİLİNİN TEMELİ

C dilindeki ana yapıyı inceleyerek başlayalım:
Kod:#include **** main( ) { //Program başladığında yapılacak işlemler } Burada #include deyimi programın içereceği bazı fonksiyonların tanımlandığı dosyaları programa dahil etmek için kullanılır. Bu deyimi birden fazla kullanarak daha fazla komut dosyası ekleyebilirsiniz.
main( ) adından da anlaşıldığı gibi, programın ana işlemlerinin yapıldığı bir fonksiyondur.C dilinde fonksiyonlar çok önemlidir ve işlemler listesinin olduğu kısımlardır. Bu ana fonksiyon, program başlatıldığında hemen uygulamaya geçirilecek işlemlerin listesidir.
Her fonksiyon " { " karakteriyle açılır ve " } " karakteriyle kapanır. **** "in ne olduğu fonksiyonlar bölümünde açıklanmıştır.
————————————————————————–
7.SEMBOLLER (DEĞİŞKENLER)

Bundan sonra sembollere değişkenler diyeceğiz. Çünkü değişkenler bu işlevi daha güzel açıklıyor. Program içinde değeri değişebilen semboller de diyebilirsiniz, fakat uzun olur
C"de değişkenler kullanılmadan önce mutlaka tanımlanmalıdırlar. Bu tanımlama değişkenin tipini belirtmek amacıyla yapılmalıdır.Değişken tipi, değişkenin içerdiği değerin türü demektir.(sayı,harf,kelime)
Başlıca değişken tipleri şunlardır:
Kod:int = tamsayı (-32 768 ile +32 767 arasında değer alır) float = virgüllü sayı (-3.4 E-38 ile +3.4 E+38 arasında değer alır) char = tamsayı(-128 ile +128 arasında değer alır ve her char tipi değişken sadece bir adet karaktere karşılık gelir.)Değişkenler fonksiyonların içinde tanımlanırsa, sadece o fonksiyon içinde geçerli olan bir değişken olur (lokal değişken).
Eğer "#include" satırlarından sonra tanımlanırsa tüm programda, yani tüm fonksiyonların içinde geçerli olur.(global değişken).
Kodeğişken tanımlanmasına örnekler: int sayi1; char karakter1; float sayi2; int sayi3,sayi4,sayi5;

C"deki en önemli şeylerden biri de noktalı virgüldür. Noktalı virgül, derleyiciye bir komutun sonunu haber verir. Noktalı virgül unutulduğu zaman program çalışmayacaktır.
C"de aynı isimde iki değişken tanımlanamaz ve değişken isimlerinde Türkçe karakter kullanılamaz. Değişken isimleri rakam içerebilir ama rakamla başlayamaz.
C"de çok önemli bir ayrıntı da büyük-küçük harf duyarlılığı olmasıdır. örnek: sayi1 diye tanımlanan bir değişkene Sayi1 diye ulaşamazsınız. Yani Sayi1, sAYI1,sayI1,sayi1,… bunların hepsi farklı değişkenler olabilir.
Beğenenler: RedMaster , xmertx5
#2
Eline saglık exciting
Beğenenler:
#3
Eline sağlık exciting
Beğenenler:
#4
Eline Sağlık.
Beğenenler:
#5
Sizinde Dillerinize Sağlık Koçlar exciting
Beğenenler:
#6
eline saglık
Beğenenler:
#7
eline saglık..
Beğenenler:

Anahtar Kelimeler

Yeni Başlayalar İçin C++ indir, Yeni Başlayalar İçin C++ Videosu, Yeni Başlayalar İçin C++ Online izle, Yeni Başlayalar İçin C++ Bedava indir, Yeni Başlayalar İçin C++ Yükle, Yeni Başlayalar İçin C++ Hakkında, Yeni Başlayalar İçin C++ Nedir, Yeni Başlayalar İçin C++ Free indir, Yeni Başlayalar İçin C++ Oyunu, Yeni Başlayalar İçin C++ Download


1 Ziyaretçi